Forum Nordic Walking
Ogólnopolskie Forum Nordic Walking

ĆWICZENIA/PORADY - Na co zwrócić uwagę uprawiając nordic walking?

vp - 2009-05-04, 15:56
Temat postu: Na co zwrócić uwagę uprawiając nordic walking?
Jak w temacie. Piszcie wszystkie uwagi które są związane z techniką, na co głównie zwrócić uwagę żeby trening stał sie efektywny?
Makoww - 2009-06-28, 22:59

Jest duzo elementow na ktore trzeba zwrocic uwage, m. in koordynacja, balans ciala, krok rolowany, prostowanie lokcia, wspieranie sie na specjalnie skonstruowanym pasku itd. Ogolnie jest troche tego. Zeby trening byl efektywny wazne sa wszystkie elementy, nordic walking wcale nie jest taki prosty:) Polecam trening z instruktorem, ciezko wszystko wyjasnic w kilku slowach na forum:)
marcin1973 - 2009-07-31, 11:57

Zgadzam się w pełni, efektywność treningu jest niesamowicie zależna od prawidłowej pracy rąk, kroku itd. Można oczywiście "chodzić" NW ale bez wymiernego efektu - spacerowo, ale chyba nie w tym rzecz? Przynajmniej jeszcze nie teraz ;).

Pozdrawiam

Włóczy-kij - 2009-08-18, 17:53

Drobna uwaga do wyprostowanych rąk podczas chodzenia - nie jest to naturalna pozycja dla człowieka. Na początku starałem się tak właśnie chodzić jednak chwila nieuwagi i ręce zginały się same ;-) Dałem sobie z tym spokój, chodze tak jak jest mi wygodnie i nie mące sobie głowy "właściwymi" metodami.
Joanna - 2009-11-04, 21:58
Temat postu: Na co zwrócić uwagę uprawiając nordic walking?
A propos rąk. Powinny pracować jak przy naturalnym marszu, ale zwracając uwagę na dość istotny szczegół, mianowicie ręka pracuje jak wahadło: do przodu na wysokość pępka i do tyłu za biodro. Ruch wychodzi z ramienia. Jeśli odcinek ramię-łokieć przyklejamy do tułowia i przy marszu zginamy staw łokciowy - to jest to duży błąd. Jakim cudem w takiej sytuacji mają nam pracować mięśnie pleców? Jestem instruktorem i niestety często taki błąd popełniają osoby, które same próbowały się wcześniej nauczyć chodzenia z kijkami.
Joanna - 2009-11-04, 22:00
Temat postu: Na co zwrócić uwagę uprawiając nordic walking?
Prawidłowa praca rąk jest na ikonce Włóczy-kija ;-)))
jarek78 - 2009-12-06, 22:05

Chciałem zapytać o wciąganie przepony w czasie marszu, zauważyłem że jeżeli tak robię tracę oddech po paru metrach i idę strasznie wolno, jeżeli oddycham normalnie prawie biegnę.
Gość - 2009-12-11, 22:14

Jarku, oddychaj tak, zeby jak najlepiej dotlenic organizm, ktory przy zwiekszonym wysilku potrzebuje wiecej tlenu. Dla mnie najlepszy rytm oddechu to wdech i dwa kroki, wydech-dwa kroki.
Joanna - 2009-12-11, 22:15

Jarku, oddychaj tak, zeby jak najlepiej dotlenic organizm, ktory przy zwiekszonym wysilku potrzebuje wiecej tlenu. Dla mnie najlepszy rytm oddechu to wdech i dwa kroki, wydech-dwa kroki.
jarek78 - 2009-12-12, 16:43

Joanna napisał/a:
Jarku, oddychaj tak, zeby jak najlepiej dotlenic organizm, ktory przy zwiekszonym wysilku potrzebuje wiecej tlenu. Dla mnie najlepszy rytm oddechu to wdech i dwa kroki, wydech-dwa kroki.

Dziękuję za odpowiedź będę próbował.

emma - 2012-12-05, 10:01

Jak przy pracy rąk odczuwam ból w prawym barku, to wina złej techniki marszu, czy może nadwyrężony bark?
mk - 2012-12-17, 19:27

emma - trudne pytanie. Nie wiem jaka musiałaby być niewłaściwa technika pracy rąk by wpływała na ból w barku. Piszesz, że w barku czyli chodzi o jedną stronę, a z drugim barkiem rozumiem jest ok, a przecież chyba oba ramiona pracują jednakowo. Może to być też jakaś chwilowa niedyspozycja. Może już nie odczuwasz bólu. Na ogół ludzie nie lubią wizyt u lekarza ale nieraz tylko oni mogą to zdiagnozować. Czasem gdy maszeruję też czuję ból a to w kolanie, a to w piszczelu, i nieraz po paru kilometrach to mija. Czy ten ból pojawił się w momencie gdy zaczęłaś uprawiać NW ? I czy pojawia się tylko przy tej aktywności ? Niewątpliwie warto skorzystać z porady instruktora co swojej techniki, czy i na ile jest właściwa. Generalnie jest też tak że powinno się stopniowo wchodzić w każdą aktywność ruchową. Nie podajesz ile chodzisz (dystans), jak często, od kiedy ? Może zbyt duże obciążenie przyjmujesz na początku. Może wystarczy nieco poluzować. Generalnie jest też tak że lepiej regularnie i systematycznie niż rzadziej i mocno. Ja nie mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie ale warto się nad paroma sprawami zastanowić. Pozdrawiam.
emma - 2012-12-19, 13:35

Ból pojawił się po czasie jakoś po roku uprawiania nordic. Silniej odczuwalny w prawej ręce, ale rozchodził się. Na początku stosowałam kremy rozgrzewające, itp. działały w kratkę i nic. Doszło do tego, że mocno się zastanawiałam zanim ruszyłam w trasę.

Jestem jednak po wizycie u lekarza, kwestia była dość prozaiczna. Na wakacjach miałam mały wypadek (stłuczkę) samochodową, okazało się że powstały jakieś mikrourazy barku. Na początku nie wiązałam tych wydarzeń, ale okazuje się, że przez przez długi czas były niedoleczone (bo ciągle aktywnie uprawiałam sport) i dały o sobie znać, dostałam jakąś maść i zalecenie odpoczynku i minimalizowania ruchu ręką. Po 3 tygodniach ma przejść.

mk - 2012-12-19, 15:52

Nieraz faktycznie odpoczynek jest najlepszym lekarstwem, także na mikrourazy powstałe wskutek uprawiania sportu. Życzę zdrowia i powrotu do aktywności !
Izka87 - 2013-01-10, 10:01

Zwykle to nie trening jest przyczyną, tylko inne niezwiązane z samym treningiem rzeczy jak choćby wspomniany mikro-uraz.

_________________
Moje zainteresowania zdrowa żywność, fitness, turystyka. W wolnym czasie zabieram kijki nordic walking i wychodzę na spacer.

maravilla - 2013-09-07, 04:35

a ja mam takie pytanka:

Co robie zle jesli jak wyrzucam ramie do przodu tak jak powinno sie robic i wbijam kij, przy szybkim marszu, nie starcza mi czasy zeby kij zostal do konca w tyle az sama sie otworzy reka. Jak pozwalam kijowi zostac az otworzy sie reka to wtedy kija nie zdaze wbic na wyprostowanym ramieniu tylko musze ugiac.

Jedyne kiedy mi to wychodzi lepiej to jak odbijam sie od gruntu na kijach i to tak doscy mocno, ale jakos o tym odnijaniu sie nie czytalam nigdzie. Dobre podpieranie sie owszem ale odbijanie... nie slyszalam..
Prosze o wskazowki.

Aha i oczywiscie zauwazylam, ze przy pozostawianiu kija do konca z tylu az otworzy sie reka prace braku lepsza moze nawet az do szyji. Wiec potrzebuje i przodu i tylu bo proste ramie do przodu i wbicie kija tez wtedy wlasnie pracuje bark. :/ CZyli mam sie wybijac na tych kijach???

Pozdrawiam

mk - 2013-09-13, 21:24

Najlepiej przejdź się chociaż raz z instruktorem. W Szczecinie są dobrzy, bodajże na ul. Mazowieckiej 13. Pisząc to trudno wytłumaczyć bo trzeba by całą technikę opisać ruch po ruchu ramion i nóg. W każdym razie ręka przy wbiciu kija powinna być lekko ugięta w łokciu. Wyprostowana powinna być przy odepchnięciu przy otwarciu dłoni.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group